"Parciálne trolejbusy nám umožňujú obchádzať rôzne poruchy vedenia
zápchy a rozkopávky. V prípade, keď opravujeme, ako napríklad teraz
mosty, tak vieme na linky, ktoré prechádzajú týmito úsekmi, nasadiť aj
parciálne trolejbusy, ktoré vedia obísť tieto miesta. Samozrejme, do
budúcna plánujeme nákupy už výhradne parciálnych trolejbusov, aby sme
vedeli rozšíriť trolejbusové linky napríklad na Šváby a do iných oblastí
mesta," uviedol primátor František Oľha.
"V priebehu niekoľkých mesiacov by sme mali mať desať parciálnych
trolejbusov v prevádzke, ale všetko závisí od toho, ako rýchlo budeme
podpisovať zmluvy, ako rýchlo sa budú realizovať všetky postupy v súlade
s ministerstvom dopravy," doplnil Oľha.
Ako povedal, pripravujú tiež nový tarifný systém, na základe ktorého dôjde k jeho zjednodušeniu.
"Bude rásť jednorazové cestovné, ale zvyšujeme zľavu. To znamená, že
ľudia, ktorí majú časové predplatné lístky, ich budú mať za rovnakú
cenu. Je návrh, aby zanikli desaťminútové lístky, budú len polhodinové a
budú o niečo málinko drahšie, ale aj tak budú najlacnejšie v rámci
okolitých dopravných podnikov," dodal Oľha s tým, že cena lístka by mala byť do jedného eura.
Trolejbusy sú plne klimatizované a vybavené moderným informačným a
tarifným systémom. Štandardom pri všetkých nových vozidlách sú USB
nabíjačky, informačné LCD monitory a tiež kamerový systém v interiéri
vozidla. Bezpečnostný kamerový systém bude snímať priestor pred a za
trolejbusom.
"Oproti bežným trolejbusom, ktoré máme už vo vozovom parku, sú
vybavené trakčnou batériou, ktorá má celkovú kapacitu 70 ampérhodín
(Ah), čo v našich podmienkach umožní dojazd viac ako 12 kilometrov pod
plným zaťažením. Umožní nám to nasadiť parciálny trolejbus mimo
trolejového vedenia," vysvetlil vedúci technickej prevádzky DPMP
Vladimír Mišenčik a doplnil, že keď im pribudne desať nových
trolejbusov, celkovo ich budú mať 50.
Parciálne trolejbusy nahradia najmä dieselové autobusy premávajúce na
linkách 29, 32, 32A, 39, čím dôjde k zníženiu hlučnosti a negatívnych
vplyvov dopravy na životné prostredie.
DPMP obstarával dokopy šesť nových trolejbusov v celkovej hodnote
štyroch miliónov eur, pričom miera spolufinancovania zo strany DPMP bola
päť percent. Ich nákup financoval z nenávratného finančného príspevku z
Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.